Verrassing! - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Anton Aalbers - WaarBenJij.nu Verrassing! - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Anton Aalbers - WaarBenJij.nu

Verrassing!

Blijf op de hoogte en volg Anton

13 April 2013 | Panama, Bocas del Toro

Wanneer u een volger van het eerste uur bent wil ik u van harte feliciteren. U heeft de hele rit uit kunnen zitten, over alle flauwe grapjes heen kunnen lezen en u door zo’n 250 foto’s heen weten te worstelen. Toch heeft u volgehouden! Omdat ik weer terug in Nederland ben is dit namelijk mijn laatste blog. Althans, voor deze reis. Reizen is geen remedie voor reiskoorts.

Na Bocas del Toro vertrok ik naar het oude centrum van Panama-City. Meer gedwongen dan vrijwillig. Semana Santa (heilige week, wij noemen het Pasen) was namelijk debet aan het feit dat alle hostels elders vol zaten geboekt. Ik nam een nachtbus en besloot nog twee uurtjes te slapen in het lelijkste hotel waar ik deze reis ben geweest. Ik werd niet wakker van mijn wekker, maar van slaapoverschot. Mijn oordopjes nog in mijn oren, maar mijn IPod bleek een nieuwe eigenaar te hebben. De politie had geen tijd, de eigenaar van het hotel was woedend. Er werden drie Colombianen van hun bed gelicht en al hun tassen en matrassen werden ontleed. Toch werd het vooroordeel van de flink gebouwde hotelmanager niet bevestigd. Helaas.

Met Caitlin uit Utrecht ben ik een paar dagen naar Santa Fe gegaan, een plek in de bergen. Hier genoten we beiden onze beste maaltijd in Centraal-Amerika, maar ook onze sufste hike. Hierna ging ik nog twee dagen naar Santa Catalina, wederom een surfersparadijs. Met de locals speelde ik voetbal en dronk ik veel biertjes. Op dat moment was ik totaal niet klaar om terug te gaan naar Nederland.

De 9e vloog ik met een Duitse vliegmaatschappij. Zodoende sprak ik Duits met de stewardessen en medereizigers, keek ik een film in het Engels die ik weer vertaalde in het Spaans voor mijn buurvrouw uit de Dominicaanse Republiek en maakte ik puzzeltjes in het Nederlands. De 10e landde ik in het oude continent. Ik heb zulke goede vrienden dat ze me zelfs om 5.55 uur ’s ochtends uit Frankfurt op komen halen. Helden zijn het! De 11e was mijn moeders verjaardag. Ik verraste haar en de rest van de familie door present te zijn tijdens een etentje. Tijdens onze allereerste kennismaking was ik degene die huilde en zij degene die lachte. Bij deze rentree was het omgedraaid.

De feestvreugde was die avond zo groot dat ik de volgende ochtend (middag) ontdekte dat ik die nacht twee voortanden gebroken heb. Hoe, dat zal wel altijd een raadsel blijven.

Dat was het dus. Men leert het meest wanneer men ook plezier heeft, daar ben ik van overtuigd. Ik denk dan ook dat ik me erg ontwikkeld heb de afgelopen maanden, op veel gebieden. Of u dit met mij eens bent kunt u vanaf nu testen. Ik heb veel vrije tijd!

Bedankt voor de altijd leuke reacties en het enorm hoge bezoekersaantal. Ik heb daar heel erg van genoten!

@ papa: 28-3 nachtje in de bus, 29-3 Panama City, 3-4 Santa Fé, 6-4 Santa Catalena, 8-4 Panama City

  • 13 April 2013 - 15:35

    Jenneke:

    Ik ben blij dat je weer heelhuids terug bent!
    Geen enge ziektes meegenomen? ;)

    Groetjes, Jenneke

  • 13 April 2013 - 18:04

    Rubén:

    Hi friend!!!! Were are you now???I hope your news.

  • 13 April 2013 - 19:15

    Hetty:

    Fijn dat je zo hebt genoten. Ik heb genoten van je verhalen/belevenissen.
    Leuk verjaardagskado voor je moeder hoor.
    Succes met weer wennen in nederland!!!
    Gr Albert en Hetty

  • 13 April 2013 - 20:23

    Dick En Mineke:

    Dag globetrotter,

    Welkom thuis weer in Nederland!
    Verrassend hoor, dat je zo ineens achter de planten weg kwam in het restaurant..!
    We zullen je te lezen ervaringen en blogverhaaltjes missen, maar gelukkig ben je voldoende welbespraakt om dat te gaan compenseren.
    Graag tot binnenkort .

    hartelijke groet, Dick en Mineke

  • 15 April 2013 - 11:50

    Lisa:

    Wééééh!
    Jammer dat je al weer terug bent.
    Nu kan ik geen verhalen meer lezen die me doen verlangen naar de onbezonnenheid van het leven!

    Thanks for sharing all this.
    En welkom thuis! ;)

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

Actief sinds 08 Aug. 2012
Verslag gelezen: 4860
Totaal aantal bezoekers 27158

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 20 Februari 2013

Midden-Amerika 2012/2013

Landen bezocht: